Karácsony nyári kampányát is a kenőpénzbotrányba keveredett baloldali háttérember intézte (VIDEÓ)
2022. március 22. 09:50
Karácsony Gergely nyári előválasztási kampányát az a Patek Gábor szervezte, aki a baloldali vezetésű III. kerületi korrupciós botrány egyik főszereplője – derült ki Anonymus legfrissebb videójából.
2022. március 22. 09:50
p
9
1
7
Mentés
Beszédes dokumentumokat (leveleket, számlákat) hozott nyilvánosságra kedd reggel az álarcos alak. Ezekben többek között az áll, hogy Patek Gábor tevékenyen vett részt Karácsony Gergely főpolgármester tavaly nyári kormányfőjelölti kampányának a szervezésében. A városvezető októberben végül visszalépett Márki-Zay Péter javára.
Patek neve ugyancsak az Anonymus-videókból lehet ismert. Néhány napja mutattak be egy videót arról, hogy a DK-s vezetésű Óbuda korrupciós pénzeit hogyan osztják vissza. A képsorok szerint a kispesti szocialista polgármester, Gajda Péter korábbi kabinetfőnöke és egy ismeretlen férfi egy autóban ad és vesz át pénzkötegeket. A felvételen látható, ahogy a pénzt papírzacskóba teszik. Kettejük beszélgetéséből pedig arra lehet következtetni, hogy további összegek várhatók.
Az érintettek, így a III. és a XIX. kerületi önkormányzatok, Patek, valamint Óbuda országgyűlési képviselőjelöltje, Szabó Tímea nem reagált a Mediaworks Hírcentrummegkeresésére.
Plakáthelyek, jutányos áron
Visszatérve a legfrissebb videóra és az abban bemutatott dokumentumokra, egy 2021. augusztus 26-i e-mail szerint Patek a Key Price Kft. nevében eljárva kért ajánlatot és elérhető felületlistát száz óriásplakát elhelyezésére. Patek azt írta, hogy megrendelőként a Párbeszéd Magyarországért Pártot tüntessék fel, ám felhívta a figyelmet arra, hogy a végfelhasználó a 99 Mozgalom lesz, „amely jelenleg nem jogi személy”.
A 99 Mozgalom azt követően bontott zászlót, hogy tavaly májusban kiderült, Karácsony lesz az MSZP, a PM és az LMP közös miniszterelnök-jelöltje az ellenzéki előválasztási procedúrán. Ugyan a 99 Mozgalom szervezte az újabb kampányt, az azonban a Mandiner.hu többszöri megkeresésére sem derült ki, mekkorára hízott a kampánybüdzsé.
Az üzlet meg is valósult, hiszen Anonymus az erről szóló számlát is mellékelte. A JCDecaux Hungary Zrt. által kiállított bizonylat szerint a 123 hirdetési felületért mindössze 5,2 millió forintot kellett fizetni, hiszen az 51 millió forintos árból a Key Price Kft. közel 46 millió forint engedményt kapott.
Az álarcos alak szerint az, hogy Patek ilyen mértékű kedvezményt tudott elintézni, „nem teljesen szabá-lyos”.
.
Nyitókép: Facebook
***
Április első vasárnapján újabb négy évre határozzuk meg az ország sorsát, hazánk minden magyar állampolgára eldöntheti milyen irányba tartson közös utunk.
Az elmúlt 30 évben nem foglalkoztatta a politika? Esetleg még nincs is személyes tapasztalata a rendszerváltás utáni időszakból? Vagy csupán szeretné hazánk jelenlegi helyzetét reálisan látni, mielőtt döntést hozna saját és gyermeke jövőjéről? A Mandiner Választási Különszáma erre kínál lehetőséget!
Harcosok Klubja, VOKS 2025, átláthatósági törvény– ezekről is vitázott a Presszó e heti adásában Csinatalan Sándor publicista, aki önmagát háborúpárti ukrán propagandistaként aposztrofálja és Szalai Szilárd a Századvég elemzője.
A momentumosok sorra lépnek vissza, Gyurcsány Ferenc távozása után a DK megújulást ígér, a régi ellenzék többi pártja pedig agonizál. Mi lehet a folyamat vége, és ki húzhat hasznot belőle?
Sztem most fog kiderülni, hogy ezek még egymást is meglopták, az amúgy ellopott kampánypénzekből. Valahol találtak 50 milliót, abból 5 millióért kiraktak pár plakátot, 36 millió + áfa-t pedig ez a Péntek elvtárs eltett. "Kormányváltást!!!"